Skuteczna-Dieta.plSkuteczna-Dieta.pl

Najskuteczniejsze diety - Skuteczne diety odchudzające

Dieta wegetariańskaDieta wegetariańska

Większość ludzi wybiera dietę wegetariańską z pobudek światopoglądowych i etycznych. Niechęć do zabijania i empatyczny stosunek do zwierząt przekładają się na nawyki żywieniowe. Wegetarianizm wyklucza z diety lub znacznie ogranicza produkty pochodzenia zwierzęcego. W zależności od przyjętego stylu życia, występują większe lub mniejsze obostrzenia w tym zakresie.

Wegetarianie jedzą zboża, rośliny strączkowe, rośliny oleiste, owoce, grzyby czy orzechy. Najbardziej rozpowszechniona jest dieta semiwegetariańska, która dopuszcza jedzenie ryb i drobiu, a wyklucza z menu jedynie czerwone mięso. Najczęściej wegetarianie rezygnują z jedzenia produktów żywnościowych, pochodzących z martwych zwierząt. Nie przeszkadza im jedzenie produktów dostarczanych przez zwierzęta żywe, czyli jaj, mleka czy serów.

Najbardziej ekstremalną postacią wegetarianizmu jest weganizm, który całkowicie eliminuje z pożywienia jakiekolwiek produkty zwierzęce. Niektórzy weganie rezygnują nawet ze spożywania miodu, uznając to za konsekwencję własnych wyborów etycznych. Weganizm dzieli się na inne nurty, wśród których można wyróżnić:

witarianizm – wyklucza jedzenie pokarmów poddanych obróbce termicznej, w tej diecie dopuszczalne jest jedzenie wyłącznie świeżych warzyw i owoców, witarianie nie piją herbaty, kawy ani soków, zaspokajając pragnienie jedynie wodą,

frutarianizm - ogranicza menu człowieka do owoców, które same spadną z drzewa.

Zalety braku mięsa w pożywieniu

Dieta wegetariańska jest pozbawiona cholesterolu. Spożywanie dużych ilości produktów zbożowych, warzyw i owoców, które są bogate w błonnik, skutkować może zmniejszeniem poziomu cholesterolu we krwi. Ten sposób odżywiania dostarcza organizmowi sporo energii z tłuszczy roślinnych. To wszystko ma znaczenie w profilaktyce chorób miażdżycowych czy choroby niedokrwiennej serca.

Wegetariański sposób odżywiania związany jest z częstym jedzeniem produktów bogatych w nienasycone kwasy tłuszczowe i witaminę E, dużym spożyciem produktów bogatych w potas oraz ze znacznie oszczędniejszym używaniem soli kuchennej. Te czynniki zdecydowanie obniżają ciśnienie tętnicze.

Badania medyczne, prowadzone pośród wegetarian udowodniły, że znacznie rzadziej występuje u nich cukrzyca typu II. Ma to związek z jedzeniem produktów o niższym indeksie glikemicznym oraz produktów zawierających błonnik w formie pektyny i celulozy. Przekłada się to na wyrównanie poziomu glukozy i reguluje gospodarkę organizmu. Ten sposób odżywiania zapobiega otyłości i związanym z nią perturbacjom zdrowotnym.

Wady i zagrożenia wegetariańskiego menu

Niestety niewłaściwie stosowana dieta wegetariańska, zwłaszcza w radykalnych odmianach, może prowadzić do niedoborów witamin i innych składników odżywczych. Najczęściej obserwowane są niedobory witaminy B12, której źródłem są produkty pochodzenia zwierzęcego. Braki tej witaminy są bardzo groźne dla dzieci. Ciężarne i karmiące wegetarianki powinny przyjmować tę witaminę w postaci suplementów. Niedobory witaminy B12 powodują zaburzenia w funkcjonowaniu układu nerwowego.

Równie często występują u wegetarian niedobory witaminy D, które u dzieci prowadzą do zniekształcenia i osłabienia mięśni. Witamina D wpływa na przyswajanie wapna i jej brak prowadzi również do krzywicy. Wegetarianie mają także obniżony poziom witaminy B1, co prowadzić może do niekorzystnych zmian w mięśniach i układzie nerwowym. Zbyt mała podaż B2 objawia się zajadami, zapaleniami języka i chorobami łojotokowymi skóry. Wielu wegetarian cierpi na niedobory żelaza. Pierwiastek ten występuje oczywiście w roślinach, ale żelazo pochodzenia zwierzęcego jest lepiej przyswajalne przez ludzki organizm.

 

Tagi: Skuteczna dieta, Dieta wegetariańska, Dieta odchudzająca, Zdrowa dieta, Skuteczne diety, Diety odchudzające

Stronę znaleziono na hasła: Najskuteczniejsze diety, Dieta wegetariańska, Skuteczna dieta, Spis diet, Szybka dieta, Przegląd diet, Skuteczne diety

Wersja do druku Dieta wegetariańska drukuj
Jesteś w: Diety i zdrowa żywność
Podstawą diety Cambridge stanowią przygotowane przemysłowo napoje i zupy w formie sproszkowanej zawierające wszystkie niezbędne elementy właściwego żywienia.
To 13 dniowy z góry określony jadłospis, którego należy rygorystycznie przestrzegać. Dzięki temu można zgubić 7-20 kg.
Żywienie optymalne opracował, ponad 20 lat temu, na podstawie ogólnych reguł biochemii i fizjologii dr Jan Kwaśniewski.
Jest to dieta ochronna z ograniczeniem substancji zwiększających wydzielanie soku żołądkowego. Dieta ma zastosowanie w przypadków choroby wrzodowej żołądka i dwunastnicy, wrzodów jelita.

Jaka jest najskuteczniejsza dieta?

Dieta Cambridge
Dieta dr Budwig
Dieta Andersona
Dieta Ornisha
Dieta śródziemnomorska
Diety ziołowe
Dieta jogurtowa
Dieta kapuściana
Dieta dr Kwaśniewskiego
Dieta 1000 kcal
Dieta makrobiotyczna
Dieta szwedzka
Dieta norweska
Dieta antywrzodowa
Dieta bezglutenowa


Oddano głosów na diety: 2569
Skuteczne odchudzanie - Wyniki
Jeśli chcesz być informowany o nowych dietach i sposobach na odchudzanie, prosimy zapisz się do biuletynu.
zapisz się   wypisz się
© Skuteczna-Dieta.pl | Kontakt | Zaprzyjaźnione strony | Katalog stron
Skuteczne diety, Diety odchudzające, Odchudzanie po ciąży, Dieta, Jak schudnąć
Przegląd diet, Skuteczne odchudzanie, Dieta odchudzająca, Szybka dieta, Skuteczna dieta