Skuteczna-Dieta.plSkuteczna-Dieta.pl

Najskuteczniejsze diety - Skuteczne diety odchudzające

Dieta lekkostrawnaDieta lekkostrawna

Dietę lekkostrawną zaczynamy stosować przeważnie w czasie choroby lub rekonwalescencji. Odciąża ona bardzo nasz układ pokarmowy, pozwalając mu na spokojną regenerację. Łatwostrawne menu jest zalecane cierpiącym na stany zapalne żołądka, wrzody, choroby jelit, choroby wątroby i dróg moczowych. Lekkostrawne pożywienie jest również polecane w ramach odpoczynku po szczególnie obfitym obżarstwie, po sutych świętach, weselach lub innych uroczystościach rodzinnych, które skutkują niestrawnością.

Lekko, często i niewiele

Zdrowe odżywianie polega na jedzeniu wielu, niedużych posiłków. Podczas stosowania diety lekkostrawnej, dzienne menu powinno zostać podzielone na 5 - 6 niewielkich porcji, które równomiernie rozłożymy w czasie całego dnia. Posiłki musimy jeść w regularnych odstępach oraz powstrzymywać się od jedzenia czegokolwiek 2 godziny przed snem. Niezależnie od osłonowych funkcji, odpowiednio stosowana dieta łatwostrawna nie tylko przynosi ulgę żołądkowi, jelitom i wątrobie, ale również pozwala pozbyć się zbędnych kilogramów.

Dieta tego typu nie wyniszcza organizmu, ale skuteczna jest jedynie przy rygorystycznym przestrzeganiu zasad. Łatwo przyswajalne pokarmy mogą spowodować szybkie przybieranie na wadze, jeżeli nie zaczniemy ograniczać porcji. Zgodnie z podstawowymi wymogami żywieniowymi zalecane jest picie w ciągu dnia ok. 2 litrów wody. Dieta lekkostrawna stosowana samodzielnie, bez konsultacji i zaleceń lekarza, może być powtarzana kilka razy w ciągu roku i trwać każdorazowo do miesiąca. Warto pamiętać, że żadna dieta nie jest w stanie zastąpić na stałe zbilansowanego pożywienia, opartego na zróżnicowanych produktach.

Lekkostrawne menu

Produkty zbożowe

Zalecane: białe, najlepiej czerstwe pieczywo, suchary, ryż, kasza manna, kasza jęczmienna łamana, drobne makarony,

Wykluczone: razowe pieczywo, świeże bułeczki i rogaliki, grube kasze i makarony.

Mleko i przetwory

Zalecane: mleko zsiadłe, twaróg, serki homogenizowane,

Wykluczone: sery żółte, dojrzewające i topione.

Mięso i tłuszcze

Zalecane: chude mięsa i ryby, cielęcina, wołowina, kurczak, indyk, dorsz, szczupak, sandacz, szynka bez tłuszczu, polędwica, masło, słodka śmietana, olej sojowy i słonecznikowy,

Wykluczone: tłuste ryby i mięsa, baranina, wieprzowina, węgorz, halibut, potrawy wędzone i peklowane, kwaśna śmietana, smalec, słonina, boczek, podgardle, olej rzepakowy.

Warzywa i owoce

Zalecane: ziemniaki gotowane lub pure, pomidory, marchewka, szpinak, buraki, kalafior, fasolka szparagowa, sałata, jabłka i owoce cytrusowe,

Wykluczone: placki ziemniaczane, ziemniaki zasmażane, kapusta, brukselka, papryka, szczypior, ogórki, cebula, warzywa konserwowane, gruszki, czereśnie, śliwki.

Słodkości

Zalecane: cukier, miód, marmolady, dżemy, galaretki, biszkopty, herbatniki, ciasto drożdżowe, kompoty i przetwory owocowe,

Wykluczone: słodycze z kremem, ciastka, babki, torty, pączki, faworki.

Napoje

Zalecane: herbata czarna, czerwona, zielona, napoje owocowe, soki z warzyw i owoców,

Wykluczone: kawa, kakao, czekolada i wszelkie alkohole.

Sposób przyrządzania potraw

Z menu należy wyeliminować pokarmy tłuste i smażone. Posiłki najlepiej przygotowywać na parze lub gotować. Polecane są zupy owocowe i mleczne oraz pomidorowa, kartoflanka, jarzynowa i rosół. Mięsa i ryby najlepiej piec w rękawie, folii lub pergaminie oraz gotować. Drobne kasze powinny być gotowane na sypko. Jako dodatki polecane są lane kluski i leniwe pierogi. Sosy można delikatnie zaprawiać mąką z mlekiem lub słodką śmietanką.

W czasie stosowania diety lekkostrawnej należy zrezygnować z kapuśniaku, zupy ogórkowej i zup podawanych z zasmażką. Zakazane są w każdej postaci suche ziarna i rośliny strączkowe: fasole, grochy, musli, otręby i produkty pełnoziarniste. Nie powinno się jeść klusek kładzionych i zacierek. Niedozwolone są ostre, zasmażane sosy mięsne.

 

Tagi: Skuteczna dieta, Dieta odchudzająca, Zdrowa dieta, Skuteczne diety, Dieta lekkostrawna, Diety odchudzające

Stronę znaleziono na hasła: Najskuteczniejsze diety, Dieta lekkostrawna, Skuteczna dieta, Spis diet, Szybka dieta, Przegląd diet, Skuteczne diety

Wersja do druku Dieta lekkostrawna drukuj
Jesteś w: Diety i zdrowa żywność
Żywienie optymalne opracował, ponad 20 lat temu, na podstawie ogólnych reguł biochemii i fizjologii dr Jan Kwaśniewski.
To 13 dniowy z góry określony jadłospis, którego należy rygorystycznie przestrzegać. Dzięki temu można zgubić 7-20 kg.
Kapusta stanowi cenne źródło witamin i innych niezbędnych dla organizmu związków. Może w zupełności zaspokoić zapotrzebowanie na witaminę C.
W diecie tej ponad 3/4 kalorii, dostarczanych przez lipidy pochodzi z oliwy, zawierającej jednonienasycone kwasy tłuszczowe.

Jaka jest najskuteczniejsza dieta?

Dieta Cambridge
Dieta dr Budwig
Dieta Andersona
Dieta Ornisha
Dieta śródziemnomorska
Diety ziołowe
Dieta jogurtowa
Dieta kapuściana
Dieta dr Kwaśniewskiego
Dieta 1000 kcal
Dieta makrobiotyczna
Dieta szwedzka
Dieta norweska
Dieta antywrzodowa
Dieta bezglutenowa


Oddano głosów na diety: 2390
Skuteczne odchudzanie - Wyniki
Jeśli chcesz być informowany o nowych dietach i sposobach na odchudzanie, prosimy zapisz się do biuletynu.
zapisz się   wypisz się
© Skuteczna-Dieta.pl | Kontakt | Zaprzyjaźnione strony | Katalog stron
Skuteczne diety, Diety odchudzające, Odchudzanie po ciąży, Dieta, Jak schudnąć
Przegląd diet, Skuteczne odchudzanie, Dieta odchudzająca, Szybka dieta, Skuteczna dieta